Kā jau katrā arodā, tā veicējam “jājūt” mērķauditoriju, kad tā guļ, ko tā ēd un kādas filmas skatās. Piemēram, labs makšķernieks lieliski pārzina izvēlēto upi, konditorejas darbinieks zina, kuras slepenās sastāvdaļas garšo pircējiem utt. Tieši tas pats attiecas uz produktu menedžeri. Viņa mērķauditorija ir produkta lietotāji. Būtu diezgan muļķīgi sagaidīt rezultātus, neorientējoties tajā, ko vēlas tauta.

Kas būs produkta lietotājs?

Tātad – labs produktu menedžeris, pirmkārt, ir ar lielisku izjūtu par to, kādas ir produkta lietotāju vajadzības, vēlmes un izjūtas, kad tas lieto tāda paša tipa produktu. Lai produkts būtu veiksmīgs, tam jāpiemīt lietotāju vēlmēm atbilstošām īpašībām. Taču, lai tas būtu izcils, tam jāspēj radīt iespaids, ka tas ir krietni labāks par iepriekšējo modeli un konkurējošiem produktiem. Ir nepieciešamas inovācijas!

Produkts ar savu stāstu un raksturu

Labs padoms katram produktu menedžerim ir veidot produktu ar kādu dziļāku domu, ar stāstu, sajūtu ap to, kas uzrunās potenciālos pircējus personiskā līmenī. Piemēram, GoPro kamera tiek parādīta kā azartisku un piedzīvojumu alkstošu cilvēku labākais draugs. Šāda produkta atainošana veido ap to noteiktu auru, kura var uzrunāt noteiktu mērķauditoriju. Turpretī, ja produkts tiktu pozicionēts, uzsverot vienkārši tā statistiku, diez vai tas spētu uzrunāt vienkāršus lietotājus, kas neorientējas kameru tehniskajos datos. Produktam jāspēj radīt saikni ar tā potenciālo lietotāju un uzrunāt to personiskā līmenī.

Neviens produkts nav perfekts

Ir skaidrs, ka nav iespējams radīt perfekto produktu, kas spēs izpildīt visu lietotāju un iesaistīto personu vajadzības, tādēļ ir svarīgi atcerēties par to, ka labāk ir iekļauties projektam atvēlētajā laikā, lai produkts nonāktu līdz lietotājam īstajā brīdī, nevis mēģināt radīt “perfektu” produktu. Katru produkta nepilnību var novērst ar lielisku mārketinga stratēģiju un īsto tā realizācijas brīdi.

Kādus konkurējošos produktus izmantot tā potenciālie lietotāji?

Jau atkal – ir svarīgi pārzināt potenciālos produkta lietotājus. Šajā gadījumā, kādēļ tie izvēlas konkurējošos produktus? Kas to padara labākus – cena, funkcijas, dizains, stāsts, mārketinga stratēģija? Izprotot lietotāju prioritātes, iegādājoties kādu produktu, produktu menedžeris var ievērojami uzlabot sava radītā produkta pārdošanas apjomus.