Produktu menedžeris ir profesija, kas sevī iekļauj ļoti daudz un dažādu uzdevumu, pienākumu, sākot ar produkta izstrādi, kvalitātes pārbaudi, visbeidzot ar tā pārdošanas stratēģiju izveidošanu un izpildīšanu, proti, cenu politikas noteikšanu, pasūtījumu izpildīšanu, vispiemērotāko uzpircēju atrašanu un citas.

Šajā profesijā strādājošajiem jābūt skaidrai vīzijai par produktu, kāds ir tā pielietojums, kas to lietos, kur tas būs vispieprasītākais, kādu cenu politiku izvēlēties.

Jāņem vērā, ka produktu menedžeris ir atbildīgs ne tikai par produkta izstrādes procesu, bet arī par izejvielu iepirkšanu, kas nozīmē, ka menedžerim jābūt apveltītām ar visdažādākajām īpašībām un prasmēm, proti, jāpārvalda plaša spektra zināšanas, jābūt mērķtiecīgam, tālredzīgam.

Vai produktu menedžeris atbild tikai par vienu produktu?

Gan jā, gan nē. Šī aroda pārstāvis var pārvaldīt gan viena produkta izstrādi un realizāciju, gan produktu grupas. Piemēram, pirmajā gadījumā tas var būt konkrēts tālruņa modelis, rokas pulkstenis vai automašīnas modelis, otrajā gadījumā tā var būt vesela produktu līnija, kurā esošie produkti, savā starpā ir radniecīgi un/vai papildina viens otru.

Vai šis ir ilgtermiņa vai īstermiņa darbs?

Ņemot vērā, ka produktu menedžeri parasti strādā ar tehnoloģijām saistītos uzņēmumos, šī loma prasa ilgtermiņa uzmanību, sākot jau ar pašu vīziju un stratēģiju, kas jānodod uzņēmumā strādājošam personālam. Taču viss nebeidzas ar produkta izstrādi. Kad produkts jau ir izstrādāts un tiek pārdots vairumtirgotājiem, laika gaitā var rasties dažādi ar produkta izstrādes apjomu, cenu politiku un vairumtirgotāju lokāciju saistīti jautājumu, kurus arī jārisina produktu menedžerim. Tas nozīmē, ka šis ir ilgtermiņa darbs no produkta izstrādes līdz brīdim, kad tiek izlemts pārtraukt šī produkta ražošanu. Menedžerim jāprot prognozēt tirgus un pieprasījuma izmaiņas nākotnē, lai varētu pārtraukt konkrētā produkta ražošanu, ja tā kļūst nerentabla.

Zaudējumi – vai tā ir produktu menedžera atbildība?

Jā, ņemot vērā, ka, produktu menedžeris ir atbildīgs arī par produkta realizācijas stratēģiju, atbildību par zaudējumiem uzņemams tieši viņš. Šī iemesla dēļ šis darbs ir ļoti atbildīgs, ko ne katrs spēj veikt.